فرم درخواست مشاوره رایگان

نام و نام خانوادگی(ضروری)
نوع درخواست

ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیاز به آگاهی کامل در این زمینه دارد. بنابراین اگر مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود کامل نباشد؛ روند ثبت شرکت با مشکل مواجه خواهد شد.  هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود را می توانید از کارشناسان مجموعه نیکان ثبت استعلام نمایید. فعالیت شرکت مسئولیت محدود و سایر شرکت های تجاری تا هنگامی که در سامانه اداره ثبت شرکت ها به ثبت نرسند، غیرقانونی خواهد بود. مطابق با ماده 1 قانون ثبت شرکت ها، کلیه شرکت ها و واحدهای تجاری و خدماتی که در ایران فعالیت می کنند، باید در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسند. همانطور که اشاره شد برای ثبت شرکت باید به اینترنت و یک دستگاه هوشمند دسترسی داشت. امروزه برای ثبت شرکت باید به سامانه اداره irsherkat.ssaa.ir مراجعه نمود. شایان توجه است که کلیه مدارک ثبت شرکت مسئولیت محدود در این روش باید اسکن شده و فایل الکترونیکی آنها در سامانه اداره ثبت بارگذاری شود. برای این کار پس از ورود به سامانه اداره ثبت، می بایست با کلیک بر روی بخش «تاسیس شخصیت حقوقی»، اظهارنامه ثبت شرکت را تنظیم نمود. از آنجایی که ثبت شرکت پروسه پیچیده و نسبتا سختی به شمار می آید؛ بنابراین لازم است از یک متخصص که به تمامی مراحل انجام کار آشناست کمک بگیرید. مجموعه نیکان ثبت با بهره مندی از نیرو متخصص و آگاه فرایند ثبت شرکت و ثبت برند را درکمترین زمان ممکن بدون هیچگونه مشکلی انجام می دهند.

 

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم نشده و شرکای این شرکت تنها تا حدود سرمایه ای که به شرکت وارد کرده اند، مسئولیت دارند. این در حالی است که به عنوان نمونه در شرکت های تضامنی، شرکای ضامن مسئولیت پرداخت کلیه بدهی های شرکت را دارند، حتی اگر از میزان سرمایه ای که به شرکت وارد ساخته اند بیشتر باشد.


در حال حاضر ثبت شرکت با مسئولیت محدود تنها به شیوه برخط و از طریق سامانه اینترنتی مربوط به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ممکن است. برخی از مهمترین مدارک ثبت شرکت مسئولیت محدود عبارتند از: طرح اساسنامه شرکت، مدارک شناسایی مدیران و بازرسان شرکت، مدارک مربوط به سرمایه شرکت و ... .

• مالیات شرکت مسئولیت محدود

یکی دیگر از سوال های پرتکرار پس از مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود، بحث مالیاتی است. این شرکت ها مشمول پرداخت مالیات های مستقیم هستند. مرجع قانونی برای دریافت انواع مالیات ها سازمان امور مالیاتی و دارایی کشور است. پرداخت مالیات شرکت ها باید با تکمیل اظهارنامه مالیاتی صورت پذیرد. مقدار مالیات شرکت با مسئولیت محدو برابر با 20 درصد از سود خالص سالیانه است. لازم به ذکر است که مالیات بر اساس عملکرد شرکت تنظیم می شود. اگر شرکت ثبت شده باشد اما فعالیتی نداشته باشد مشمول به مالیات نیز نمی باشد.

• مدت زمان ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سامانه اینترنتی ثبت شرکت ها، حدود یک ماه و نیم تا سه ماه به طول می انجامد. دلیل اصلی طولانی شدن این فرایند، انتشار آگهی ثبت شرکت است که می بایست در یکی از روزنامه های محلی صورت پذیرد. در واقع مطابق با قانون ثبت شرکت ها، پس از تکمیل اظهارنامه ثبت شرکت، مامور اداره ثبت شرکت ها اظهارنامه و پیوست های آن را بررسی کرده و در صورتی که پرونده کامل باشد، مجوز صدور گواهی ثبت شرکت صادر می شود. پس از صدور آگهی ثبت شرکت در روزنامه و سپری شدن یک ماه از زمان صدور آن، چنانچه ممنوعیتی برای ثبت شرکت وجود نداشت، شرکت به عنوان یک شخصیت حقوقی مستقل ثبت شده و به آن شماره ثبت تعلق می گیرد. مجموعه نیکان ثبت، فرآیند ثبت شرکت را در سریعترین زمان ممکن انجام می دهد و حداکثر زمانی که این امر به طول می انجامد 15 الی 20 روز است.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود

در اظهارنامه ثبت شرکت، اطلاعات شرکت از قبیل مشخصات موسسین و مدیران، طرح اساسنامه، میزان سرمایه، محل شرکت، نوع شرکت و ... باید قید گردد. شرکت مسئولیت محدود توسط با حضور و عضویت دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی تشکیل می شود. شخص حقوقی انسان می باشد که به واسطه انسان بودن از حق و تکلیف برخوردار است. علاوه بر انسان ها اشخاص حقوقی مثل شرکت های تجاری، موسسات و سازمان ها نیز می توانند به عنوان شریک در شرکت مسئولیت محدود عضویت داشته باشند.


یکی از مهمترین شرایط و مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود، طرح اساسنامه شرکت است که باید توسط موسسین شرکت تنظیم شود و به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد. اساسنامه سند رسمی خاصی است که تمام مشخصات مربوط به نوع و مدت فعالیت شرکت، سرمایه شرکت و ... بر روی آن درج شده و به امضای موسسین می رسد.

• هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ازای ثبت انواع شرکت های تجاری، هزینه ای تحت عنوان حق الثبت دریافت می کند. در حال حاضر حق الثبت می بایست به شیوه برخط و از طریق درگاه های پرداخت بانک های عضو شبکه بانکی شتاب صورت می گیرد. هزینه ثبت شرکت با توجه به مولفه هایی چون سرمایه اولیه شرکت، اهداف و موضوع فعالیت شرکت و ... متفاوت است. برای اطلاع از هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود با شماره 02122842010 تماس بگیرید.

تفاوت شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود

شرکت سهامی خاص نیز مانند شرکت با مسئولیت محدود یکی از انواع شرکت های هفتگانه تجاری است، که در ماده 20 قانون تجارت بیان گردیده است. تفاوت اصلی شرکت سهامی خاص با شرکت مسئولیت محدود، در نوع سرمایه و تعداد اعضای شرکت است. همانطور که اشاره شد سرمایه و دارایی شرکت های سهامی به بخش های کوچکی با ارزش برابر به نام «سهم»، تقسیم شده است. در حالی که سرمایه شرکت با مسئولیت محدود به سهم تشکیل نمی شود. همین تفاوت اصلی، موجب وجود تفاوت های دیگری بین این دو نوع شرکت شده که در قانون تجارت نسبت به آن تعیین تکلیف شده است. به عنوان نمونه اگر یک شریک در شرکت سهامی خاص بخواهد سهام خود را به شخص دیگری انتقال دهد یا بفروشد، این موضوع باید به تایید سایر سهامداران شرکت سهامی خاص برسد. در حالی که برای شرکت با مسئولیت محدود، محدودیت مذکور وجود ندارد.

 همانطور که اشاره شد تعداد اعضا یکی دیگر از تفاوت هایی است که ثبت شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود دارد. شرکت با سهامی خاص حداقل باید شامل یک هئیت مدیره 3 نفره و 2 نفر بازرس باشد. این در حالیست که حداقل اعضای شرکت با مسئولیت محدود 2 نفر می باشد. به طور کلی توصیه می شود پیش از انجام هرگونه اقدام عملی جهت ثبت شرکت، با یک یا چند نفر وکیل دادگستری متخصص در امور ثبت شرکت ها مشاوره حقوقی داشته باشید.

ثبت شرکت

برای ثبت شرکت مسئولیت محدود و سایر شرکت های تجاری باید موضوعات تخصصی گوناگونی را مد نظر قرار داد. گاه انجام یک اشتباه کوچک در رابطه با مدارک ثبت شرکت مسئولیت محدود، ممکن است نتایج زیانبار فراوانی را برای متقاضی در پی داشته باشد. از همین رو قبل از ثبت شرکت باید راهبردهای دقیقی در خصوص مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود، شرایط این کار و مسائل تخصصی دیگر تعیین نمود. بنابراین بهتر است با یک مجموعه متخصص همچون شرکت ثبت نیکان در خصوص مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود و سایر ملزومات این کار مشاوره حقوقی داشته باشید.