ثبت شرکت دانش بنیان

فرم درخواست مشاوره رایگان

نام و نام خانوادگی(ضروری)
نوع درخواست

امروزه تعداد زیادی از افراد در مورد ثبت شرکت دانش بنیان سوال دارند. موسسه ثبت نیکان با بهره گیری از مشاوران با تجربه از صفر تا صد ثبت شرکت دانش بنیان به شما کمک می کند. از نظر قانون ایران کلیه شرکت ها و اشخاص حقوقی که در ایران مشغول به فعالیت هستند، باید در سامانه ثبت شرکت ها به ثبت برسند. در واقع ثبت شرکت یک گام ضروری برای فعالیت قانونی و ارائه محصولات و خدمات می باشد. از همین رو در این نوشتار، به بررسی صفر تا صد ثبت شرکت دانش بنیان در نظام حقوقی ایران، مدارک، مراحل و هزینه راه اندازی شرکت دانش بنیان پرداخته ایم.

صفر تا صد ثبت شرکت دانش بنیان

با ثبت شرکت دانش بنیان در سامانه مربوط به اداره ثبت شرکت، به شرکت مزبور شماره ثبت تعلق گرفته و دارای شخصیت حقوقی مستقل از اشخاص تشکیل دهنده آن می گردد. صفر تا صد ثبت شرکت دانش بنیان در گذشته، به صورت حضوری و با مراجعه به اداره ثبت شرکت ها صورت می پذیرفت. در حال حاضر با تاسیس درگاه های برخط ثبت که زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اداره می شود، صفر تا صد ثبت شرکت دانش بنیان هم‌اکنون به صورت غیر حضوری و به شیوه برخط انجام می گیرد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان

شرکت های دانش بنیان با توجه به موضوع این شرکت ها که «فعالیت های دانش بنیان» است، به انواع گوناگونی تقسیم می شوند. به طور کلی مطابق با ماده 20 قانون تجارت 7 نوع شرکت تجاری وجود دارد که شرکت دانش بنیان ممکن است در شمایل یکی از این 7 نوع شرکت ثبت شود. برای مثال اگر سرمایه یک شرکت دانش بنیان به سهام تقسیم شود، ثبت شرکت سهامی خاص، عام و یا مختلط می تواند صورت گیرد. همچنین شرکت دانش بنیان ممکن است به صورت مسئولیت محدود، تضامنی و ... به ثبت برسد. برخی از مهمترین مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان در سامانه ثبت شرکت ها از قرار زیر است:

• طرح اساسنامه شرکت دانش بنیان

 اساسنامه شرکت مهمترین سند رسمی آن شرکت است که موضوعات گوناگونی چون موضوع شرکت، مدت اعتبار شرکت، سرمایه اولیه شرکت، نام مدیران و بازرسان و ... در آن ذکر می شود. پیش از تصویب اساسنامه و ثبت شرکت، طرح اساسنامه باید توسط موسسین شرکت به نگارش درآید.

• مدارک مربوط به موسسین

مشخصات و مدارک مربوط به موسسین و شرکای شرکت؛ مدارک شناسایی شرکای شرکت مثل شناسنامه و کارت ملی از جمله دیگر مدارکی است که هنگام ثبت شرکت باید به اداره ثبت شرکت ها تحویل گردد.

• آگهی ثبت شرکت دانش بنیان

 یکی از مراحل صفر تا صد ثبت شرکت دانش بنیان، آگهی ثبت شرکت است که باید با مجوز مامور اداره ثبت شرکت ها صادر شود. پس از ارائه اظهارنامه ثبت شرکت و پیوست های آن به اداره ثبت شرکت ها، در صورتی که پرونده کامل باشد، مجوز صدور آگهی ثبت شرکت در یکی از روزنامه ها صادر می شود. پس از سپری شدن یک ماه از زمان انتشار آگهی ، شرکت دانش بنیان در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده و به آن شماره ثبت تعلق می گیرد.

مراحل ثبت نمودن شرکت دانش بنیان

همانطور که اشاره شد نخستین گام برای ثبت شرکت دانش بنیان، تنظیم طرح اساسنامه شرکت می باشد. توصیه می شود پیش از تنظیم اساسنامه شرکت دانش بنیان با یک یا چند وکیل دادگستری متخصص در امور شرکت ها، مشاوره حقوقی داشته باشید. همچنین شما می توانید تنظیم اساسنامه و ثبت شرکت را به مجموعه نیکان ثبت بسپارید. علاوه بر طرح اساسنامه مهمترین مراحل ثبت شرکت دانش بنیان عبارت از موارد زیر است:

  • اسکن مدارک مورد نیاز از جمله مدارک شناسایی موسسین شرکت و طرح اساسنامه.
  • مراجعه به سامانه برخط ثبت شرکت ها به نشانی ssaa.ir و کلیک بر گزینه «تاسیس شخصیت حقوقی» که در صفحه اصلی وب سایت در حال نمایش است.
  • پس از ورود به بخش تاسیس شخصیت حقوقی، اطلاعات مربوط به شخصیت حقوقی باید وارد و ثبت شود. همچنین فایل اسکن شده مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت، باید در این سامانه بارگذاری شود.
  • پس از تکمیل اطلاعات اظهارنامه ثبت شرکت، باید هزینه ثبت شرکت را پرداخت نمایید. در حال حاضر حق الثبت نیز به صورت برخط و از راه شبکه بانکی شتاب صورت می گیرد. برای پرداخت حق الثبت باید از کارت بانکی و رمز پویا استفاده کنید.

هزینه راه اندازی شرکت دانش بنیان

اداره ثبت شرکت ها در ازای ثبت شرکت های دانش بنیان هزینه ای تحت عنوان حق الثبت دریافت می کند. البته باید توجه داشت که معافیت های فراوانی برای شرکت های دانش بنیانی که در زمینه های پزشکی، کشاورزی و ... فعالیت می کنند وجود دارد. حق الثبت قابل پرداخت به اداره ثبت شرکت ها با توجه به مولفه هایی از جمله موضوع فعالیت شرکت، سرمایه اولیه و ... متفاوت است. علاوه بر حق الثبت که به اداره ثبت شرکت ها پرداخت می شود، هزینه ثبت شرکت دانش بنیان بر اساس زیر است:

  • هزینه های مربوط به تهیه و تنظیم طرح اساسنامه
  • هزینه های مربوط به ارائه مدارک ثبت شرکت
  • هزینه های مربوط به فراهم آوردن مکانی به عنوان مرکز یا مقر شرکت.

برای اطلاع دقیق از هزینه راه اندازی شرکت دانش بنیان می توانید با شماره گیری 02122842010 با مشاورین حقوقی ما در تماس باشید. همچنین مجموعه ثبت نیکان به شما در صفر تا صد ثبت شرکت دانش بنیان کمک خواهد کرد.

ثبت شرکت دانش بنیان در تهران

ثبت شرکت دانش بنیان در تهران نیز مانند سایر شهرها و استان ها به شیوه اینترنتی و با مراجعه به سامانه برخط ثبت شرکت ها انجام می گیرد. شما می توانید کلیه مراحل ثبت شرکت و پرداخت هزینه های مربوط آن را به موسسات ثبتی و حقوقی بسپارید. علاوه بر شخصیت حقوقی شرکت دانش بنیان که باید ثبت شود، برخی دیگر از موضوعات مربوط به شرکت های دانش بنیان مثل نشان تجاری یا برند آن شرکت نیز باید به ثبت برسد. مطابق با قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری، هرگونه بهره برداری انحصاری و قانونی از نشان تجاری یا برند شرکت دانش بنیان، در اختیار پدیدآورنده ای قرار دارد که آن را در اداره مالکیت صنعتی به ثبت رسانده باشد. این بود صفر تا صد ثبت شرکت دانش بنیان در نظام حقوقی ایران.

مالیات شرکت دانش بنیان

شرکت های دانش بنیان معافیت مالیاتی داشته و از این رو افراد زیادی برای ثبت این نوع شرکت ها تقاضا دارند. به همین دلیل لازم است تا نسبت به صفر تا صد ثبت شرکت دانش بنیان آگهی داشته باشیم. امروزه با توجه به برنامه توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور، حمایت های فراوانی از تاسیس و ثبت شرکت های دانش بنیان می شود. در نتیجه بسیاری از این شرکت ها از انواع معافیت های مالیاتی برای پرداخت هزینه های مربوط به ثبت و اداره شرکت برخوردار می شوند. اما همین موضوع پیچ و خم هایی دارد که نیاز به مشورت با وکیل های حقوقی و یا مجموعه نیکان ثبت می باشد.

سوالی دارید؟

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس  بگیرید.