فرم درخواست مشاوره رایگان

نام و نام خانوادگی(ضروری)
نوع درخواست

کمترین هزینه ثبت شرکت در تهران چقدر است؟ بسیاری از افراد به دنبال جواب این سوال هستند. یکی از ابتدایی ترین کارهایی که برای تجاری سازی کسب و کار خود باید انجام دهید، ثبت شرکت است. ثبت نمودن شرکت موجب می شود تا شما بتوانید به صورت قانونی از تسهیلات کسب و کارها استفاده نمایید و به بازار جهانی نیز راه پیدا کنید. یکی از جدی ترین دغدغه هایی که در رابطه با ثبت نمودن شرکت وجود دارد، هزینه لازم برای این کار است. بسیاری از افراد اطلاع دقیقی از قیمت و هزینه های مربوط به ثبت شرکت ندارند و می خواهند اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشند. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با عوامل موثر در تعیین هزینه ثبت شرکت و همچنین کمترین هزینه ثبت شرکت در تهران به طور کامل آشنا کنیم.

کمترین هزینه ثبت شرکت در تهران

کمترین هزینه ثبت شرکت در تهران چقدر است؟ در جواب باید گفت که به طور کلی هزینه ثبت شرکت به عوامل متعددی بستگی دارد. بنابراین هزینه مربوط به هر کدام از این فاکتورها به طور مستقیم روی هزینه نهایی ثبت شرکت تاثیر می گذارد. از مهم ترین عواملی که در تعیین هزینه های ثبت شرکت نقش دارند، می توان به موارد زیر اشاره داشت.

• واریزی سازمان ثبت

اولین فاکتور تعیین کننده کمترین هزینه ثبت شرکت در تهران مبلغ تعیین شده برای حق الثبت، تعیین نام، اداره پست، مبالغ پرداختی در اداره و ... می باشند.

• کارمزد سامانه ثبت

از دیگر عوامل تعیین کننده هزینه ثبت شرکت مبلغ تعیین شده بابت ارائه خدمات و ثبت درخواست در سامانه است. مشاوره از مجموعه های متخصص و باتجربه به شما کمک می کند تا این هزینه را به شکل قابل توجهی کاهش دهید. به طور مثال در صورتی که نام انتخابی شما نامناسب باشد، درخواست ثبت شرکت توسط کارشناسان رد خواهد شد. بنابراین شما مجبور هستید تا نام دیگری را انتخاب کرده و مجدد هزینه خدمات بپردازید. ثبت نیکان به شما کمک می کند تا این مرحله را با سرعت بالاتری طی کنید و نامی را برای شرکت انتخاب نمایید که در درخواست اول تایید شود.

• انتشار آگهی

عامل دیگری که در تعیین کمترین هزینه ثبت شرکت در تهران نقش دارد، هزینه مربوط به منتشر نمودن آگهی ثبت شرکت می باشد. یکی از کارهایی که برای ثبت شرکت باید انجام شود، انتشار آگهی برای اعلام نمودن نام و هویت شرکت است. این آگهی باید در یک روزنامه رسمی چاپ شود. بنابراین پیش از اقدام مطمئن شوید که نام انتخابی شما با شرکت ثبت شده دیگری مطابقت نداشته باشد. در این صورت باید برخی مراحل را مجدد تکرار نمایید و این موضوع هزینه های شما را افزایش خواهد داد.

هزینه ثبت شرکت در ایران

یکی از مهم ترین دغدغه های مربوط به ثبت شرکت مربوط به هزینه آن است. به همین دلیل بسیاری از مدیران و شرکا به دنبال کمترین هزینه ثبت شرکت در تهران هستند. یکی از نکات قابل توجه در رابطه با هزینه ثبت شرکت این است که حق الزحمه وکیل در شهرهای بزرگ بیشتر است. به همین دلیل هزینه ثبت شرکت در تهران و دیگر شهرهای بزرگ، بیشتر از شهرستان ها می باشد. به همین دلیل برای دستیابی به کمترین هزینه ثبت شرکت در تهران بهتر است یک موسسه ثبت بسیار معتبر و منصف پیدا کنید. ثبت نیکان از باتجربه ترین و حرفه ای ترین مجموعه های ثبت شرکت است که حداقل هزینه را برای ثبت شرکت دریافت می نماید.

تعرفه ثبت شرکت در سال 1403

هر ساله تعرفه مشخصی از هزینه های ثبت شرکت توسط اداره ثبت شرکت ها تعریف می شود که تمامی هزینه ها با توجه به آن تعیین می شوند. اگر به دنبال کمترین هزینه ثبت شرکت در تهران هستید، بهتر است به چند نکته مهم توجه داشته باشید. اول اینکه شما می توانید برای انتشار آگهی از روزنامه های رسمی و کثیرالانتشاری که هزینه کمتری برای درج آگهی دریافت می کنند استفاده نمایید. از طرفی می توانید به جای انتخاب وکیل و پرداخت حق الزحمه او، از مجموعه ثبت کمک بگیرید. ثبت نیکان تمام مراحل ثبت شرکت را پشتیبانی می کند و میزان هزینه های ثبت را تا جای ممکن به حداقل می رساند. البته برخی تعرفه های ثبت ثابت بوده و توسط مراجع ذی ربط تعیین می گردد. بنابراین برای دریافت تعرفه ثبت شرکت در سال 1403 می توانید استعلام بگیرید.

حداقل هزینه ثبت شرکت

همانطور که گفته شد نمی توان برای ثبت شرکت هزینه دقیقی را تعیین نمود. بنابراین اگر به دنبال کمترین هزینه ثبت شرکت در تهران هستید، بهتر است عوامل موثر بر تعیین هزینه های ثبت را بشناسید. از مهم ترین عواملی که هزینه ثبت شرکت را تعیین می کنند، می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • یکی از عوامل تاثیرگذار بر هزینه ثبت شرکت، نوع شرکت انتخابی می باشد. به طور کلی شرکت ها به انواع مختلفی مانند سهامی عام، سهامی خاص، تضامنی و ... دسته بندی می شوند که هزینه ثبت آن ها با یکدیگر متفاوت است.
  • عامل دیگری که در تعیین هزینه ثبت شرکت دخیل است، میزان سرمایه شرکت می باشد. به طور کلی هزینه حق تمبر با توجه به میزان سرمایه شرکت تعیین می گردد. به همین دلیل هر چقدر سرمایه بیشتر باشد، هزینه ثبت شرکت نیز بیشتر خواهد شد.
  • روزنامه کثیرالانتشاری که برای نشر آگهی انتخاب می نمایید نیز از دیگر عوامل موثر بر هزینه ثبت شرکت است. معمولا هزینه درج آگهی در روزنامه های مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد. بنابراین برای کاهش هزینه های ثبت شرکت می توانید روزنامه ای که تعرفه کمتری را برای انتشار آگهی در نظر گرفته است، انتخاب نمایید.

هزینه های تاسیس شرکت

همانطور که گفته شد برای ثبت شرکت باید هزینه های متعددی را پرداخت نمود. مجموع این هزینه ها می توانند تعیین کننده هزینه ثبت شرکت باشند. بنابراین برای پرداخت کمترین هزینه ثبت شرکت در تهران بهتر است در ابتدا این هزینه ها را به خوبی بشناسید و راهکارهای کاهش آن ها را بیاموزید. در این صورت می توانید هزینه ها را به حداقل رسانده و با کمترین هزینه شرکت خود را ثبت نمایید.

به طور مثال نوع روزنامه رسمی انتخاب شده برای درج آگهی می تواند در تعیین هزینه انتشار آگهی موثر باشد. بنابراین شما می توانید روزنامه ای را انتخاب کنید که مبلغ کمتری را برای درج آگهی دریافت می نماید. انتخاب موسسه ای همچون نیکان ثبت که مشاوره و اطلاع رسانی را به صورت رایگان انجام می دهد نیز می تواند هزینه ثبت شرکت را کاهش دهد.

• هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص معمولا در اکثر موسسات ثبت نسبت به شرکت های دیگر مانند مسئولیت محدود از هزینه بیشتری برخوردار است. بنابراین برای پرداخت کمترین هزینه ثبت شرکت در تهران بهتر است به سراغ موسساتی بروید که ثبت تمامی شرکت ها را با هزینه یکسانی انجام می دهند. به طور کلی هزینه های مربوط به ثبت شرکت های سهامی خاص شامل موارد زیر می شود.

  • هزینه مشاوره و رفع ابهامات (که در موسسه ثبت نیکان کاملا رایگان است.)
  • هزینه مشاوره در زمینه انتخاب نام مناسب برای شرکت
  • تهیه نمودن وسایل مورد نیاز مانند پاکت، پوشه مدارک، هزینه پست و ...
  • حق الثبت و واریزی های مربوط به اداره ثبت
  • هزینه حق الوکاله
  • کارمزد موسسه ثبت
  • انتشار آگهی در روزنامه رسمی کشور
  • منتشر نمودن آگهی در روزنامه کثیرالانتشار

• هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود

هزینه مربوط به ثبت شرکت مسئولیت محدود نیز به عوامل متعددی بستگی دارد. شناخت این عوامل در تعیین کمترین هزینه ثبت شرکت در تهران کمک می کند. به طور کلی فاکتورهای موثر در هزینه ثبت این شرکت ها عبارتند از:

  • هزینه مشاوره و راهنمایی ثبت (که در موسسه ثبت نیکان کاملا رایگان است.)
  • هزینه مشاوره برای انتخاب اسم مناسب برای شرکت
  • تهیه وسایل مورد نیاز برای ارائه مدارک مانند پاکت، پوشه مدارک، هزینه پست و ...
  • حق الثبت و دیگر واریزی های مربوط به اداره ثبت
  • حق الوکاله وکیل
  • کارمزد دریافتی توسط موسسه ثبت
  • انتشار آگهی مربوط به ثبت شرکت در روزنامه رسمی
  • منتشر نمودن آگهی در روزنامه کثیرالانتشار

نکته: هزینه مربوط به منتشر نمودن آگهی در روزنامه رسمی به تعداد کلمات و خطوط آگهی بستگی دارد. بنابراین بهتر است آگهی کوتاه تری را انتخاب نمایید. هزینه مربوط به آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار نیز به نوع روزنامه و تعداد کلمات آگهی بستگی دارد.

ثبت شرکت با کمترین هزینه

به طور کلی اگر به دنبال مجموعه ای هستید که کمترین هزینه ثبت شرکت در تهران را داشته باشد، موسسه ثبت نیکان می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این موسسه راهنمایی و مشاوره در زمینه اطلاع رسانی به شما را کاملا رایگان انجام می دهد. از طرفی راهکارهای موثر برای کاهش هزینه های ثبت شرکت را نیز به شما معرفی می کند. این موسسه بیشتر از دوازده سال سابقه کار در زمینه ثبت شرکت را دارد و به راحتی می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن، کارهای مربوط به ثبت شرکت خود را انجام دهد. با این وجود برای دریافت اطلاعات دقیق تر و استعلام قیمت می توانید با مشاوران این مجموعه تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

ثبت شرکت سریع و ارزان

در صورتی که به دنبال کمترین هزینه ثبت شرکت در تهران هستید، بهتر است در ابتدا عوامل تاثیرگذار بر هزینه های ثبت شرکت را بشناسید. در این صورت می توانید ثبت شرکت را با ارزان ترین هزینه انجام دهید. از طرفی در صورتی که روند ثبت شرکت را به مجموعه حرفه ای و متخصص بسپارید، می توانید فرایند ثبت را تسریع نموده و از بروز هزینه های اضافی به شکل قابل توجهی پیشگیری نمایید.