کارت عضویت اتاق بازرگانی

فرم درخواست مشاوره رایگان

نام و نام خانوادگی(ضروری)
نوع درخواست

تمامی شرکت های تجاری برای گسترده سازی فعالیت های خود باید شرایط لازم را داشته باشند. دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی نیز یکی از این شرایط می باشد. این کارت به تجار اجازه می دهد تا فعالیت بازرگانی خود را گسترش داده و به صورت جهانی کار کنند. شاید به همین دلیل است که اکثر شرکت های تجاری برای دریافت آن اقدام می نمایند. از طرفی مزایای کارت عضویت اتاق بازرگانی برای تجار چیزی نیست که آن ها بتوانند به سادگی از آن بگذرند. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با کاربردها و مزایای کارت عضویت اتاق بازرگانی به طور کامل آشنا کنیم.

کارت عضویت اتاق بازرگانی چیست

کارت عضویت اتاق بازرگانی یک نوع کارت شناسایی محسوب می شود که مخصوص شرکت های تجاری و تجار می باشد. این کارت توسط اتاق بازرگانی صادر شده و در دفاتر اسناد رسمی به ثبت می رسد. نکته بسیار قابل توجه این است که افراد بسیار زیادی این کارت را با کارت بازرگانی اشتباه می گیرند. یکی از مهم ترین تفاوت های این دو کارت با یکدیگر این است که کارت بازرگانی اجازه واردات و صادرات را به تجار می دهد. در صورتی که کارت های عضویت در اتاق بازرگانی فاقد این ویژگی هستند. از طرفی با دریافت کارت بازرگانی می توان حداقل 3 برند بین المللی ثبت کرد، اما کارت عضویت در اتاق بازرگانی تنها اجازه ثبت یک برند بین المللی (لاتین) را صادر می کند.

البته برای دریافت کارت عضویت در اتاق بازرگانی نیازی به دریافت کد اقتصادی نیست. در صورتی که برای داشتن کارت بازرگانی باید در ابتدا کد اقتصادی دریافت کرد. نکته قابل توجه این است که برای عضویت در اتاق بازرگانی و دریافت کارت آن باید شرایط لازم را داشته باشید. سن حداقل 23 سال، عدم سوء پیشینه کیفری، داشتن کارت پایان خدمت آقایان، سابقه فعالیت در حوزه تجارت و همچنین تایید 2 نفر از اعضای اتاق بازرگانی شروط لازم برای دریافت این کارت هستند.

مزایای کارت عضویت اتاق بازرگانی

دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی از مزایای فوق العاده ای برخوردار است که تجار نمی توانند به راحتی از آن ها عبور کنند. به همین دلیل است که اکثر تجار پس از ثبت شرکت های تجاری برای دریافت این کارت اقدام می نمایند. از مهم ترین مزایای کارت عضویت اتاق بازرگانی می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • یکی از مهم ترین مزایای کارت عضویت اتاق بازرگانی برقراری ارتباط میان تجار و مسئولین کشور است. در این صورت تجار در صورت وجود هرگونه مشکل به راحتی می توانند در سریع ترین زمان ممکن آن را به اطلاع مسئولین مربوطه برسانند.
  • از طرفی دریافت مشاوره تخصصی توسط مشاوران اتاق بازرگانی از دیگر مزایای کارت عضویت اتاق بازرگانی است. زمانی که برای دریافت این کارت اقدام می نمایید، مشاوران اتاق بازرگانی شما را با مسائل تجاری، صادراتی، حقوقی، اجتماعی، مالیاتی و اقتصادی آشنا می کنند.
  • با دریافت این کارت می توانید در رابطه با صادرات و تجارت اطلاعات تخصصی دریافت نمایید. این کار موجب می شود تا میزان ریسک در تجارت را به حداقل برسانید.
  • امکان صدور ویزای تجاری و صدور گواهی مبدا از دیگر مزایای کارت عضویت اتاق بازرگانی می باشد.
  • از طرفی با دریافت این کارت می توان برای ثبت برند لاتین اقدام نمود و از یارانه صادرات نیز بهره مند شد.
  • امکان شرکت در نمایشگاه های بین المللی و ملی از دیگر مزایای کارت عضویت اتاق بازرگانی است.
  • واردات کالا از مناطق آزاد و امکان صادرات تمام کالاهای مجاز در کنار ارتباط با بازرگانان خارجی نیز جزو مهم ترین مزایای دریافت این کارت محسوب می شوند.

هزینه عضویت در اتاق بازرگانی

یکی از رایج ترین سوالاتی که متقاضیان کارت عضویت اتاق بازرگانی دارند، هزینه لازم برای ثبت نام و دریافت این کارت است. به طور کلی تعرفه مشخصی هر ساله برای دریافت این کارت تعیین می گردد که وابسته به میزان سرمایه و مدت زمان اعتبار کارت است. به طور کلی برای اطلاع بیشتر در رابطه با هزینه ثبت شرکت و هزینه دریافت کارت عضویت در اتاق بازرگانی می توانید با مشاوران ثبت نیکان تماس بگیرید. مشاوران این مجموعه شما را به طور کامل راهنمایی خواهند کرد.

ثبت نام کارت عضویت اتاق بازرگانی

به طور کلی امروزه تمامی شرکت های تجاری و همچنین تجار حقیقی می توانند برای دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی اقدام نمایند. برای ثبت درخواست در ابتدا باید وارد سامانه دریافت کارت شوید و سایت یکپارچه کارت بازرگانی cscs.chambertrust.ir را انتخاب کنید. پس از ورود به سامانه روی گزینه صدور کارت عضویت کلیک کنید. در ادامه باید شماره ملی تجار حقیقی و یا شناسه ملی شرکت های تجاری را وارد نمایید. سپس کد پستی، شماره تلفن و تایید پیروی از قوانین را وارد کنید.

در ادامه دکمه ثبت را بزنید و کلمه عبور و نام کاربری را برای ورود به سایت دریافت نمایید. پس از آن باید فرم های الکترونیکی مربوط به دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی را پر کرده و پرینت بگیرید. سپس باید مدارک و اطلاعات پرونده خود را تکمیل نموده و در سامانه بارگذاری کنید. در نهایت از صحت اطلاعات خود مطمئن شده و تایید نهایی را بزنید. در این مرحله کار شما به اتمام رسیده و درخواست شما برای اتاق شهرتان ارسال می گردد. اگر اطلاعات شما تایید شود، از طریق پیامک و یا پست الکترونیکی به شما اطلاع داده می شود. بنابراین شما می توانید در تاریخ و ساعت مشخص شده با مدارک لازم به بخش مربوطه مراجعه کرده و کارت خود را دریافت نمایید و از مزایای کارت عضویت اتاق بازرگانی استفاده کنید.

هرگونه ایراد در روند ثبت درخواست می تواند دریافت کارت را با مشکل مواجه کند. بنابراین بهتر است روند ثبت درخواست خود را به یک موسسه معتبر بسپارید. نیکان ثبت یکی از باتجربه ترین و معتبرترین مجموعه های ثبت در ایران است که می تواند در این روند به شما کمک کند. همچنین در صورتی که در رابطه با کارت عضویت در اتاق بازرگانی با تردید مواجه هستید، می توانید از مشاوران و متخصصان این مجموعه کمک بگیرید. همچنین می توانید از مشاوران این مجموعه بخواهید تا اعتبار کارت شما را استعلام بگیرند و به شما اطلاع دهند.

سوالی دارید؟

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس  بگیرید.