امروزه آموزش ثبت شرکت رایگان یکی از چالش برانگیزترین مسائلی است که نیازمند تخصص و دانش کافی خواهد بود. با این حال، با استفاده از چند راهکار مهم می‌توانید پروسه ثبت شرکت را تسهیل کنید. به علاوه در صورت وجود هرگونه پرسش یا مشکل می‌توانید با کارشناسان نیکان ثبت تماس حاصل کرده و راهنمایی بگیرید. اگر قصد دارید با مراحل ایجاد شرکت آشنا شوید، می توانید با شماره گیری 09128476703 از مشاوره رایگان ثبت شرکت بهره مند شوید.

آموزش ثبت شرکت رایگان

بعد از آموزش ثبت شرکت رایگان لازم است تا برای ثبت شرکت مورد نظر و یا ثبت تغییرات شرکت وارد سامانه شوید و مراحل زیر را به ترتیب طی نمایید.

  • در ابتدا باید وارد سامانه irsherkat.ssaa.ir شوید و در سایت ثبت نام کنید.
  • سپس تمام اطلاعات وارد شده در فرم را تکمیل نمایید.
  • سپس اطلاعات مربوط به شرایط و فعالیت های شرکت را به صورت کاملا دقیق در سامانه ثبت کنید. این اطلاعات شامل آدرس، راه های ارتباطی، حوزه فعالیت و ... می باشد.
  • اطلاعات مربوط به تمام شرکا، سهامداران، سمت های شرکت و ... را نیز به طور کامل مشخص نمایید.
  • نام های مورد نظرتان را براساس اولویت بندی انتخاب نمایید و در سامانه ثبت کنید. بهتر است نام ها را با کمک مشاور و با توجه به قوانین انتخاب نام شرکت ها انتخاب نمایید.
  • در ادامه باید شرکتنامه و اساسنامه شرکت را در سایت بارگذاری کنید. هنگام بارگذاری اساسنامه و شرکتنامه باید شرایط زیر را مورد توجه قرار دهید.
  • سن اعضای هیات مدیره باید حداقل 18 سال باشد.
  • مدیرعامل شرکت نمی تواند در یک شرکت دیگر نیز به عنوان مدیرعامل فعالیت کند.
  • هیچ کدام از اعضای هیات مدیره نباید دارای سوء پیشینه باشند.
  • اعضای هیات مدیره نباید چک برگشتی داشته باشند.

گام‌های اولیه آموزش ثبت شرکت رایگان

  • گام نخست ثبت شرکت جمع آوری مدارک مورد نیاز است. مدارک لازم شامل مدارک هویتی اشخاص حقیقی، آدرس و کد پستی خواهد بود که کد پستی منزل مسکونی نیز می‌تواند مناط اعتبار قرار گیرد.
  • در گام بعد باید شماره موبایل‌های دارای کد ثنا و به نام شرکا را نیز تهیه کرده باشید.
  • در نهایت آخرین چالش آموزش ثبت شرکت رایگان، انتخاب نام مناسب خواهد بود که باید دارای ریشه فارسی بوده و سه سیلابی باشد. علاوه بر این باید نام منتخب در داخل فرهنگ نامه دهخدا دارای معنی باشد.

همچنین می توانید با مراجعه به موسسات ثبت شرکت در سریعترین زمان ممکن و بدون دردسر شرکت مد نظر خود را ثبت نمایید.

انتخاب اعضای هیات مدیره برای ثبت شرکت

در این مرحله از آموزش ثبت شرکت رایگان باید مدیر عامل شرکت انتخاب شده و چیدمان هیات مدیره انجام شود. بنابراین، ابتدا باید درصد سهام شرکا تفکیک شده و سپس چیدمان هیات مدیره مشخص گردد. اعضای هیات مدیره شامل مدیرعامل، رییس هیات مدیره و نایب رییس هیات مدیره خواهند بود. لازم به ذکر است که مدیر عامل فقط باید داخل همین شرکت، دارای سمت باشد و در شرکت دیگری مدیر عامل نباشد. علاوه بر این در صورتی که شرکت شما به عنوان شرکت سهامی خاص به ثبت رسیده باشد، باید بازرسین را نیز انتخاب کنید. برای تمام افراد منتخب وجود شرط سنی 18 سال تمام شمسی الزامی بوده و حق امضا می‌تواند منفردا یا متفقا به هر یک از شرکا تعلق گیرد.

ثبت شرکت رایگان

مراحل ثبت درخواست تاسیس شرکت

پس از انجام چیدمان هیات مدیره باید به سایت ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کرده و قسمت پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی را انتخاب کنید. سپس باید نوع شخصیت حقوقی را از بین گزینه‌ها پیدا کنید. در صورتی که در انتخاب نوع شرکت دچار تردید شده یا اطلاعات کافی در این خصوص ندارید می‌توانید با کارشناسان ما در ثبت نیکان تماس حاصل فرمایید. در مرحله بعد باید مدارک مورد نیاز را تکمیل کرده و آدرس و کد پستی را وارد کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله انتخاب وکیل متبحر برای تسهیل انجام کارهای ثبتی اهمیت زیادی خواهد داشت، چرا که در غیر اینصورت پس از آگهی شدن شرکت، موکلین موظف به تهیه امضای الکترونیکی (توکن حقیقی مستقل) هستند که مستوجب صرف زمان و هزینه خواهد بود.

آموزش ثبت شرکت رایگان

انتخاب موضوع فعالیت یا اساسنامه

پس از انجام مراحل ثبت شرکت، به مهم ترین بخش آموزش ثبت شرکت رایگان یعنی انتخاب اساسنامه شرکت یا موضوع فعالیت خواهید رسید. انتخاب موضوع فعالیت اهمیت زیادی خواهد داشت زیرا با انتخاب موضوع مناسب می‌توان میزان مالیات شرکت را به میزان قابل توجهی کاهش داد. به علاوه موضوع مناسب می‌تواند تمام مراحل کار را پوشش دهد. موضوع نویسی اساسنامه شرکت در دسته فعالیت‌های تخصصی قرار می‌گیرد که توسط کارشناسان مجرب نیکان ثبت قابل انجام خواهد بود. با این حساب به واسطه این امر می‌توانید موضوعات مجوزی شرکت خود مانند ترک اعتیاد، مهاجرت، گردشگری و... را نیز بدون ارائه مجوز از نهادهای مربوطه انجام دهید.

بررسی میزان سهام شرکت

پس از انجام موضوع نویسی، چیدمان هیات مدیره انجام شده و مطابق با سرمایه مورد نظر برای ثبت شرکت، سهام شرکا وارد خواهند شد. با این وجود باید به این موضوع توجه داشته باشید که در شرکت‌های سهامی خاص، سرمایه شرکت شما را موظف به بلوکه کردن 35 درصد از سرمایه داخل بانک خواهد کرد که این میزان در شرکت‌های با مسئولیت محدود، معادل با 100 درصد از سرمایه داخل بانک است. در این مرحله عده‌ای از افراد می‌توانند بدون هیچ سهامی عضو هیات مدیره باشند که تحت عنوان عضو خارج از شرکا از آنها یاد می‌شود. به علاوه عده‌ای نیز می‌توانند بدون عضویت در هیات مدیره یا داشتن سمت، سهامدار شرکت باشند. با این تفاسیر، کارمندان دولت به دلیل منع از تصدی سمت هیات مدیره در این دسته قرار می‌گیرند.

پس از اتمام مراحل تاسیس شرکت رایگان، باید روی گزینه تایید نهایی کلیک کرده و منتظر تایید نام شرکت توسط کارشناس اداره ثبت شرکت‌ها بمانید. در صورت عدم پذیرش نام شرکت، ناچار به تغییر نام بوده یا باید با اضافه کردن یک سیلاب اسم خاص به نام شرکت، آن را تغییر دهید. در نهایت در صورت تایید اظهارنامه و نام اساسنامه باید یک نسخه پرینت تهیه کرده و برگه را به امضای تمام نفرات هیات مدیره برسانید. در پایان نیز باید برگه را به اداره ثبت شرکت‌های مربوط به استان ذکر شده ارسال کرده و منتظر چاپ آگهی در روزنامه رسمی بمانید.

آموزش تاسیس شرکت به صورت رایگان

یکی از مهم ترین مواردی که در رابطه با آموزش ثبت شرکت رایگان باید بدانید، شناخت بهترین نوع شرکت برای ثبت است. شرکت سهامی خاص، سهامی عام، با مسئولیت محدود، تضامنی و ... از جمله شرکت هایی هستند که شما می توانید با توجه به شرایط خود مناسب ترین آن ها را انتخاب کنید. در صورتی که بتوانید بهترین شرکت را تاسیس نمایید، می توانید از مزایای ثبت شرکت بهره مند شوید. مهم ترین مزایای ثبت شرکت عبارتند از:

  • قابلیت انجام فعالیت های تجاری و شرکتی به صورت رسمی
  • امکان انجام معاملات حرفه و رسمی با سوددهی بیشتر
  • امکان بهره مندی از انواع تسهیلات و حمایت های قانونی
  • جلب اعتماد بیشتر و جذب مشتریان بیشتر
  • امکان شرکت در مزایده ها و مناقصات حضوری
  • قابلیت افزایش اعتبار شرکت و تاسیس شعب جدید و بین المللی
  • امور مالیاتی شفاف و بدون جریمه
  • و ...

همچنین پس از ثبت شرکت و برند خود می توانید برای دریافت کارت بازرگانی اقدام نمایید. شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که با کارت بازرگانی چکار میتوان کرد ؟ داشتن کارت بازرگانی در زمینه تجاری یکی از مزایای بسیار مهم محسوب می شود.

چگونگی ثبت شرکت رایگان

زمانی که قرار است برای آموزش ثبت شرکت رایگان اقدام نمایید، باید موارد متعددی را مورد توجه قرار دهید. طی نمودن روند قانونی برای ثبت شرکت و پرداخت هزینه ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. آشنایی با شرایط، مدارک لازم و هزینه ثبت شرکت می تواند به شما کمک کند تا از تولید هزینه های اضافی به شکل قابل توجهی پیشگیری نمایید. از طرفی دانش و مهارت کافی موجب می شود تا بتوانید در طول زمان کوتاه تری شرکت خود را به ثبت برسانید. برای مثال خیلی از افراد به دنبال پاسخ برای پرسش هایی همچون برای ثبت شرکت چه مدرک تحصیلی لازم است ؟ حداقل سن لازم برای ثبت شرکت؟ و... هستند. به همین دلیل است که مشاوره و راهنمایی گرفتن از موسسه ثبت می تواند روند کار شما را سریع تر نماید.

یکی از مهم ترین و ابتدایی ترین نکته ای که هنگام آموزش ثبت شرکت رایگان باید به آن توجه داشته باشید، تعیین نمودن نوع فعالیت شرکت است. برای تکمیل مدارک و رعایت شرایط ثبت شرکت در ابتدا نیاز دارید که نوع شرکت خود را مشخص کنید. به طور کلی شرکت هایی که در کشور ایران به ثبت می رسند در دو دسته مدنی و تجاری قرار می گیرند. از طرفی افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار را دارند، برای ثبت شرکت های تجاری اقدام می نمایند.

هنگام تعیین نوع شرکت توجه داشته باشید که حتما الزامات ثبت شرکت مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید. از طرفی شرایط لازم برای ثبت شرکت و موضوع فعالیت آن را با عملکرد و هدف خود مطابقت دهید. سپس به راحتی می توانید نوع شرکت مناسب خود را انتخاب نمایید.

2 نظر درمورد “آموزش ثبت شرکت رایگان

  1. سعید گفت:

    سلام برای ثبت شرکت رایگان چه مدرک تحصیلی لازم است ؟

    1. admin گفت:

      سلام
      ثبت شرکت به مدرک تحصیلی نیاز ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *